Economie & Duurzaamheid

040 Eindhoven Economie - Digital Wednesday: Digital & Augmented en Virtual Reality op 28 februari, Igluu, Lichttoren 32 te Eindhoven. De realiteit is allang niet meer begrensd tot dat wat we waarnemen als we om ons heen kijken.

Met de technologie van nu (en de toekomst) is de wereld om ons heen en in onze devices rijker dan ooit tevoren. Je kunt de fysieke wereld verrijken of je onderdompelen in een totaal andere wereld. Augmented Reality en Virtual Reality geven ons niet alleen een andere blik op de realiteit, maar ook talloze mogelijkheden om onze organisaties of producten en diensten te vermarkten. In deze editie laten onderstaande drie sprekers zien hoe zij dat doen.

 

Spreker 1: De functionele kant van Augmented Reality (Jos Westerkamp)

Jos is marketing manager bij twnkls, wat gespecialiseerd is in Augmented Reality. Zij laten zien dat er een duidelijke functionele kant aan AR zit, met grote voordelen. In supermarkten én in de zware maakindustrie bijvoorbeeld. En dat is opgevallen, want twnkls is door professor Michael Porter als AR-voortrekker genoemd in de Harvard Business Review. Jos zal onder andere vertellen over de app Ikea Place, waardoor klanten/bezoekers van Ikea beter kunnen zien of en hoe een meubel in hun woning past.

Spreker 2: Een nieuwe manier van beleven via Augmented Reality (Fleur Stiels).

Fleur is concept designer van het Eindhovense bureau Dutch Rose Media. Zij laten de grote mogelijkheden zien van hun specialisme AR zien, waarbij experience centraal staat. ‘Immersive experience’ werkt erg goed in de vrijetijdssector, waar veel mensen gebruikmaken van hun mobiele telefoon. Face filters, hologrammen, image recognition en location-based storytelling voor ‘een verhaal wat je beleeft’. Fleur vertelt erover en deelt haar ervaringen van projecten voor o.a. Prehistorisch dorp, Pathé bioscoop en de Effenaar.

Spreker 3: Augmented Reality binnen handbereik (Stephan van den Brink)

Stephan vertelt over het bijzondere verhaal van zijn bedrijf, Manus VR. Hun high end data-handschoen zorgt ervoor dat je handen in real-time kunnen interacteren in virtual reality. Hiermee hebben zij een brug geslagen tussen de fysieke en de virtuele wereld. Dit is niet onopgemerkt gebleven: zo gebruiken bijvoorbeeld NASA astronauten de Manus VR handschoen om te trainen voor het International Space Station. Stephan zal in zijn verhaal ingaan op de mogelijkheden voor een brede range aan industrieën, niet alleen voor de NASA of de veeleisende gamer.

Er zijn maar 200 kaarten, meld je snel aan!

Geen plek meer? Schrijf je in voor de wachtlijst! Na het inhoudelijke deel is er een gezellige borrel met een gratis drankje.

Programma

18.30 uur: ontvangst;
19.00 uur: start programma;
20.30 - 22.00 uur: borrel, napraten en netwerken.

Mis het niet & reserveer snel je ticket. Klik hier voor meer informatie of meld je direct aan via deze link.

Tot woensdag 28 februari!

Economie & Duurzaamheid

Economie & Duurzaamheid

16 december 2018

Categorie Economie & Duurzaamheid op NLMagazine

advertentie

coolblue

One.com